lørdag den 16. juli 2011

Endnu en elefant

Uanset hvilken kage der skal fremtrylles i køkkenet, er det altid lidt nervepirrende. Det vigtigste er, at kagen smager skønt og at den også udseendesmæssigt lever op til modtagers forventning (og gerne lidt mere..)  Normalt laver jeg kun kager til venner, familie, kollegaer m.v., men denne gang gjorde jeg en undtagelse, da min (sådan omtrent) svigerinde havde en finger med i spillet. Det skulle være en dåbdkage til lille Nicklas inspireret af elefantkagen til Villads, dog med enkelte ændringer. Faktisk er jeg ikke så vild med reproduktioner.... Men elefanter skulle der på og så måtte resten være "unik".

De ønskede sig blå + grøn og prikker.. - Så var det bare igang.
Faktisk så ville jeg prøve at lave elefanterne lidt anderledes denne gang, så de fik lidt manga-agtige øjne og så kastede jeg ud i en elefant i maveleje med foden under hovedet.. I kan jo sselv bedømme om det lykkedes.. Synes selv ikke den er lige i øjet, men har da lidt charme..




Så til selve kagen som helhed.. Hmm.. kan jo dårligt huske hvad den indeholder, men vist nok mazarin (igen-igen) lagt sammen med limemousse og hindbærcreme. De ønskede sig en kage, der ikke måtte være for sød. Vi gik her efter den lidt friske og let syrlige smag. Efter sigende en udemærket kombination..




Ingen kommentarer:

Send en kommentar