søndag den 12. februar 2012

Man kan næsten...

...høre kirkeklokkerne ringe...


For kort tid siden skrev en gammel (nej, hun er ikke 79..) veninde fra skoletiden, at hun skulle giftes med hendes livs kærlighed, og hun kunne godt tænke sig, hvis jeg ville hjælpe med en kage - og selvfølgelig ville jeg det! :o) Alt skulle bare lige klappe..
Hun havde nogle få klare forestillinger om, hvordan kangen skulle være, bl.a. at den skulle være firkantet og der skulle være så toppen kunne komme i fryseren, at der skulle være røde blomster - gerne roser. Jeg fik også et par par billeder til inspiration, hvor der også var en masse krummelurer. Et farvetema for brylluppet var rød, guld og perlemorshvid.
Indeni skulle kagen være helt klassisk med lyse- og chokoladekagebunde med hindbærcreme.

Så her er mit bud på hende og hendes udkårne's bryllupskage...
Min første 3-etagers bryllupskage :o)



Ingen perlemorshvid eller krummelurer, men det blev da til til dybrøde roser, dusky pink callaliljer samt hjerter og bånd dustet med "guldstøv". Jeg tror måske bare min æstetik ikke rækker til krummelurer, men er lidt mere enkel..? 
Billederne er fra mobilen taget om aftenen, derfor kommer effekten ikke frem. Tossede Tine glemte helt at hive sit ellers fine spejlreflekskamera frem og knipse et par lækre billeder... Argh altså, det er for slapt! Det gik op for mig da de lige var kørt med den..


Under processen sker der desværre det, at min allerdejligste venindes mor måtte forlade denne verden før tid. Kæmpe sorg for hele familien og alle omkring dem. Selvfølgelig var min yndlingskærestemand og jeg med til den smukke, meget værdige ceremoni i kirken. Vore hjerter føler og græder med dem... Det er så enormt trist og minder os om, at vi skal huske at værdsætte vore kære og nære, mens vi stadig har dem.
Men hold op! hvilken kontrast det er at gå fra bisættelse til bryllupskage. Det var ret surrealistisk at komme hjem og igang med at få stablet en bryllupskage på benene...

Rigtig go' søndag (som nu næsten er slut) til alle jer derude og pas rigtig godt på hinanden! :o)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusind tak, Camilla.
      Betyder meget når ordene kommer fra en proff. som dig :o)

      Slet