søndag den 20. maj 2012

Total yndlings muffin/cupcake-opskrift

Min all time favourite muffins opskrift er helt klart Chocolate chip banana muffins/cupcakes, og nu vil jeg dele opskriften på de lækreste, bløde muffins/cupcakes med jer.. 


Opskriften er oprindelig banankage og svarende til en springform ca 25 cm.
Men justeret og ændret, så den passer til min smag :o)


Giv dem din yndlingsfrosting el. lign. Jeg elsker dem helt plain, så man rigtig kan smage både banan og chokolade.. NAM NAM!




Chocolate chip banana muffins/cupcakes
OBS!! Du får ca. 24 lækre muffins ud af denne portion..

  • 3-4 bananer
  • 150 gram blødt smør
  • 250 gram sukker
  • 3 æg
  • 300 gram mel
  • 1½ tsk bagepulver
  • 150 gram hakket (gerne en lille smule groft) chokolade

Tænd ovnen på 175 grader.
Mos bananerne og rør smør og sukker skummende/luftigt. Rør ét æg i ad gangen.  Kom hakket chokolade i massen.
Bland mel og bagepulver godt og rør/vend blandingen i æggemassen sammen med bananerne.

Fyld  formene ca. 3/4 op med dej og bag midt i ovnen i ca. 20 min. 
Afkøl dem og evt. giv dem fosting..

ENJOY!

4 kommentarer:

  1. De smager aaaaaallllltttt for lækkert ! :-)

    SvarSlet
  2. Hej Tine-mus.
    Skal de bages i varmluftsovn? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Som jeg skrev på FB, jeg bager dem normalt i alm. ovn, men hvis du bager dem i varmluft, så sænk temp. ca. 20 grader :o)

      Slet