mandag den 11. juni 2012

I lånte fjer..

Eller dvs. i håndlavede sukker fjer dustet med perlemor, som ikke er et spor lånte...

Samme dag som Emma's dåbskage skulle afleveres, have jeg lavet en aftale med en brud (fra den sociale omgangskreds og hendes kommende gom) om at komme og pynte deres bryllupskage. Den situation var lidt uvant og en omvendt verden for mig kun at skulle pynte en kage, men egentlig også en god og lidt morsom oplevelse. Jeg følte ikke, at jeg havde tid og kapacitet i mit lille køkken til kage til 120 pers. Men pynte kagen, det ville jeg gerne! Der var også en bager (nabo til forældrene), der allerede havde tilbudt at bage kagen. Så det hele gik op i en højere enhed.

Efter gommens mening skulle kagen være så enkel som muligt. Helst bare med sprøjtet perlekant og ikke ret meget mere :o) Men hvad han ikke vidste var, at brudens kjole havde fjer på bærestykket. Så bruden og jeg aftalte, at der som en overraskelse skulle være fjer på kagen. Bruden ønskede også en stor, åben pæon på toppen ligesom hendes buket indeholdte pæoner. 
Desuden blev vi enige om at præge kagen med quiltet mønster med perler, i tilfælde af at kagen skulle have lidt ujævne sider.

Så jeg stod i køkkenet på byens teater og pyntede kagen. Det var lidt hyggeligt og sjovt at være i køkkenet til forberedelserne og overvære personalets forberedelse og løse jargon :o)


Beklager den dårlige billedkvalitet... (telefoncam og solen der skinnede lige ind på os..)
Efter
Før (minus pæonen)



2 kommentarer: