søndag den 3. juni 2012

Kaninkage

Så blev det igen tid til Børnehaven Kaninbjerget's årlige sommerfest.
Traditionen tro er det forældrenes opgave at sørge for mad og kage til fælles mad- og kagebuffet. Da jeg ikke hører til den gruppe hellige overskudsmødre, der lige bikser et stort fad sammen af noget der bestemt indeholder den "legale" kostpyramide, blev det bare til en røvfuld (store og luftige) pølsehorn, der var hapset inden jeg overhovedet nåede at blinke med øjnene. Nåede lige at redde ét enkelt til Lærke..
Men til gengæld kunne jeg medbringe et eksemplar fra mit domæne...


Indeholder chokoladekage lagt sammen med lidt ganache


En kage der vakte begejstring hos både store og små, med ordlyden om, at sådan en kage skulle jeg da lige have med hvert år....
Da der endelig var en forælder, der turde tage hul på kagen, gik der ikke længe før den var væk..


Længe har den stået på kager "ud af huset" til kolleger m.m., og ligeså længe har Lærke sukket efter jeg lav en kage til hende. Så aftalen var, at jeg lav en kage som HUN kunne have med i børnehaven. Hun bestemte, at den skulle vare af chokolade og der skulle være bogstaver på :o) Og hun var så glad og stolt!! 

2 kommentarer:

  1. Hej Tine
    Hvordan laver du kagen/bunden eller hvad man skal kalde det, så den bliver som en bakke?
    Mvh Tina Petersen

    SvarSlet
  2. Hej Tina,
    Først vil jeg lige undskylde for, at jeg ikke har svaret dig. Har siden fødslen af min søn i februar været ret fraværende fra bloggen.. Men det skal snart til at vende :o)
    Jeg bygger bakken op af skiftevis bunde og cremer (denne er en robust chokoladekagebund og ganache-agtig chokoladecreme. derefter står den natten over og "sætter sig" godt. dagen efter skæres den så i den ønskede form og smøres op med smørcreme. Gør gerne det sidstnævnte et par gange og stil den i køleskab mellem hver opsmørring, så den lige når at stivne lidt.
    Håber ikke mit svar kom for sent (hvilken der jo desværre er stort sandsynlighed for)
    Mange hilsner herfra :o)

    SvarSlet