mandag den 21. januar 2013

Noget om høflighed // Er det bare mig..

..eller mangler nutidens unge etik og moral..??? 

Okay, kald mig bare en gammel, gnaven kone! Jeg skal da heller ikke spille hellig på nogen måde, meeeeen..


Altså med den manglende etik og moral, mener jeg ikke den manglende selvrespekt og udstilling af sig på tv i "kompromitterende stillinger",som man jo jævnligt ser på tv eller hører om. 

Det er unge menneskers manglende respekt for andre menneskers ve og vel og almindelig høflighed. Jeg taler om unge mennesker i en alder omkring 16-22 år, der ikke har den anstændighed at rejse sig i bussen for ældre, gravide osv. 
Det oplevede jeg selv for lidt tid siden, da jeg var nødsaget til at tage bussen ud for at hente min datter. Bussen var lige kommet fra en skole (noget industriuddannelses-halløj), hvor det var primært unge mænd/drenge i den tidligere nævnte alder. Da jeg trådte op i bussen var den pænt fuld og sæderne primært optaget af disse drenge. Der stod i forvejen et par ældre damer op i bussen og nu også jeg - tydeligvis højgravid. Når man forsøgte at få lidt øjenkontakt, blive der kigget ret intenst ud gennem vinduerne. 


Ærligt talt!!! Jeg bliver sgu så provokeret af den manglende høflighed!! At lade ældre og gravide stå op i bussen, og ved evt. hård opbremsning opleve fald, er der langt større risiko for alvorlige skader.. Men nej, tænk endelig ikke på det!! 

Så jeg klamrede mig som en gal til div. håndtag og stænger, for ikke at falde hver gang chaufføren bremsede op. Og nej! det her handler ikke om comforten men om sikkerheden, Kære venner!!!

Så, kunne vi ikke blive bedre som forældre til at lære vores børn høflighed og respekt??? Opgaven ligger i høj grad også hos os..

Er jeg bare en "gammel tosse"??? Føler mig lidt som én, men indlægget er skrevet for at få lidt luft og frustrationen ud!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar