torsdag den 7. februar 2013

Sygehus-tasken!

Nu siger kalenderen 38+4 uger, og dermed er det vel ikke for tidligt at begynde at pakke tasken? Faktisk startede jeg for lidt tid siden, men det blev kun til en lille del af det.. Jeg har nu nogle gange drømt, at jeg føder før termin. Når jeg vågner fra sådan en drøm, sidder der en lille snert af panik i kroppen - jeg er jo ikke parat!! Tasken skal pakkes og autostolen skal gøres køreklar..!
Men hvad pakker man som 2.gangs fødende?? Altså, der findes jo lister i div. graviditetsbøger om, hvad man skal huske at pakke når det er første gang. Anden gang bliver man vippet ud af sengen kort tid efter, med mindre der er opstået komplikationer. 
Selvfølgelig har man en idé om, hvad der er rart at have med, når nu man har prøvet det én gang før. Meeen.. Nu er det jo snart 4½ år siden sidst! Desuden husker jeg, at jeg ikke fik brug for halvdelen af taskens indhold.

Mit bud på pakke-listen til 2.gangs fødsel:
(min strategi er her; det vigtigste til selve fødsel og hjemkørsel, så må kærestemanden evt. hente det man mangler, hvis det skulle være behov for indlæggelse/overnatning - vi bor 7 minutter fra sygehuset)

  • Vandrejournal og vigtige papirer + pung
  • Kamera og telefoner - alle med opladt batteri
  • Hårelastikker og evt. hårnåle! (måske børste, deo, tandbørste og sådan til at nette sig lidt inden hjemturen)
  • Druesukker/chokolade/frugt/tyggegummi/drikkelse
  • Læbepomade (i denne kolde tid med sprukne læber)
  • Man kan jo pakke lidt læsestof, men på trods af mange timers veer før fødslen gik igang, fik jeg slet ikke kigget på det sidst
  • Løst/afslappet (og ammevenligt) tøj / mormor-underdrenge 
  • Ammeindlæg, bind evt. bleer
  • 1-2 komplet sæt (varmt) tøj i str. 50 (evt. også i str. 56, skulle han være større end forventet)
  • Køredragt, hue, vanter + dyne/tæppe
  • Stofble og evt. sut
  • Autostol (monteret i bilen evt.)
  • Ammepude, andre toiletsager m.m. kan evt. hentes om nødvendigt.

Hmm.. kan man have glemt noget?? Godt vi bor tæt på så :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar